Your browser does not support JavaScript!
ashidstudio
روش های سریع ایندکس شدن سایت در گوگل 16 Esfand

نحوه ی ایندکس سایت


ایندکس یا به معنای لغوی فهرست، اصطلاح ایندکس کردن یا ایندکس شدن سایت در بین توسعه دهندگان وب بسیار معمول و به وفور استفاده می شود از این روی طراحان سایت ابتدا باید نحوه ایندکس سایت را بیاموزند تا بهترین طراحی را داشته باشند به یاد داشته باشید که ایندکس سایت یکی از پایه های اصلی سئو می باشد.

ایندکس در بین توسعه دهندگان وب به معنای ثبت کردن در حافظه نیز به کار می رود. شما اگر یک عبارت را در گوگل سرچ کنید جستجوگر گوگل، مستقیما محتوای مربوط به عبارت سرچ شده را بالا نمی آورد بلکه لازم است ربات های خزنده گوگل محتوای مربوط به سایت را ایندکس کنند و همچنین سایت مورد نظر نیز باید در فهرست سایت های ایندکس شده در گوگل قرار داشته باشد تا محتوای آنها در قسمت لیست نتیاج جستجو نشان داده شود.

ربات های خزنده در صفحات وب مانند کرم می خزند و تمام اطلاعات سایت را جمع آوری می کنند و در انتها آنها را به صورت فهرست یا ایندکس در حافظه گوگل ثبت می کنند. این موضوع حائز اهمیت است که اگر محتوای یک سایت یا خود وب سایت، ایندکس نشود و در حافظه گوگل ثبت نگردد محتوای سایت برای کاربران نشان نداده خواهد شد و کاربران، تنها می توانند با استفاده از آدرس  URL سایت مورد نظر را پیدا کنند.

حال با تمام این تعریفات می توان گفت اگر سایت ایندکس نگردد توسط جستجوگر گوگل پیدا نخواهد شد به عبارت خیلی ساده اگر سایت مورد نظر در حافظه گوگل ثبت نشود دیگر برای گوگل، وب سایت مورد نظر وجود خارجی نخواهد داشت.
 

روش های مفید دیگری هم وجود دارند که می توانند در ایندکس شدن سایت به ما کمک کنند. لینک گرفتن از سایت های بزرگ و معروف یکی از روش های ایندکس کردن صفحات وب سایت می باشد در هنگام لینک گذاری یا لینک گرفتن ضروری است که به ارتباط بین صفحات وب، توجه بسیاری داشته باشید.
فرض کنید لینک یک سایت محبوب و همیشه بروز را در صفحه وب قرار دادید حال ربات های خزنده با ورود به سایت محبوب از طریق لینک به صفحه وب شما وارد می شوند و شروع به ایندکس کردن صفحه وب مورد نظر می کنند ولی اگر ارتباط خوبی بین صفحات وب سایت شما نباشد ربات های خزنده گوگل به دیگر صفحات شما وارد نمی شوند به عبارتی، دیگر صفحات شما پردازش و ایندکس نمی شوند پس لازم است که ارتباط صفحات وب را به خوبی حفظ کنید تا به بهترین شکل ایندکس شوند.

طراحی نقشه سایت نیز می تواند در ایندکس شدن صفحات وب به شما کمک شایانی عرضه کند به این صورت که ابتدا نقشه سایت را ایجاد می کنیم و در ادامه تمام لینک ها را بر روی آن پیاده سازی می کنیم شاید این روش زمانبر و پر زحمت باشد ولی ایندکس شدن سایت را بسیار راحت و ساده می کند عملکرد این روش به این صورت است که خزنده های گوگل با ورود به صفحه اصلی سایت، نقشه سایت را پیدا می کنند و از طریق آن به تمام لینک های صفحات وب دسترسی پیدا می کنند.


روش های سریع ایندکس شدن سایت در گوگل


روش های بسیار سریع دیگری نیز وجود دارند که در این قسمت به مطالعه چند مورد از آنها پرداخته خواهد شد این روش ها می توانند سایت تاز ساخته شده را به سرعت ایندکس کنند. یکی از دغدغه های بزرگ صاحبان و طراحان سایت، موضوع ایندکس شدن صفحات وب سایت می باشد زیرا اگر صفحات وب ایندکس نشوند محتوای صفحات وب در لیست نتایج جستجوگر گوگل قرار نخواهد گرفت و همچنین محتوای سرچ شده مورد نظر، برای کاربران نشان نداده خواهد شد ( ارتباط مستقیم با سئو سایت )
 

طراحی نقشه سایت


نقشه سایت یک نوع فایل XML می باشد که تمام لینک های صفحات وب را در خود جای داده است. این مطلب قبلا هم اشاره شده است ولی اصل کلام تمرکز بر سرعت دادن به عملیات ایندکس سایت مورد نظر می باشد. نقشه سایت به ربات ها نشان می دهد که یک محتوای چه زمانی ایجاد شده است.



  استفاده از گوگل وبمستر تولز


گوگل به منظور ایندکس شدن سریع سایت های تازه ساخت، روش های گوناگون مفیدی را به ما عرضه کرده است که یکی از آنها استفاده از گوگل وبمستر تولز می باشد. استفاده از این ابزار بسیار راحت است. ابتدا در گوگل حسابی را ایجاد کنید و سپس به قسمت گوگل وبمستر بروید و لینک های سایت را در قسمت مورد نظر قرار دهید و بر روی گزینه optimization کلیک کنید و در انتها نیز نقشه سایت خود را در قسمت درخواست شده قرار دهید حال دیگر نگران میزبانی از کرولرهای تنبل نباشید.


  افزایش مخاطب


هر مقدار تعداد مخاطبان سایت بیشتر باشد عملیات ایندکس سرعت زیادی خواهد داشت پس هر کجا که می توانید سایت خود را تبلیغ کنید و محتوای آن را به اشتراک بگذارید.

 

ربات-های-خزنده-گوگل.jpg

723
تگ ها : #وب

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید