Your browser does not support JavaScript!
ashidstudio
طراحی وب سایت جذاب + وب سایت گرافیکی خاص 19 Aazar

سایت های جذاب، مجموعه ای از سایت هایی هستند که در موضوعات مختلف و دسته بندی های مختلف فعالیت داشته اما از نظر شاخص های ذیل میتوان آن ها را منتخب دانست.

 

ویژگی های وب سایت جذاب 

 

 UX کاربردی موضوعی است که میتوان برای آن جداگانه صحبت کرد، UX کاربردی و یا UX حرفه ای در مسیری است که به تمامی بخش های عملکرد کاربر دقت میکند، اینکه کاربر از کدام مسیر سعی در رسیدن به اهداف خود را دارد، چند کلیک میکند؟ آیا میزانی که باید روی صفحه ایست کند و محتوی را مطالعه کند صبر مینماید یا سریع عبور میکند. از کدام بخش وارد سایت و از کدام بخش خارج میشود. همه و همه گزینه های طراحی UX حرفه ای و کاربردی است.

    عالی بودن UI ترکیبی از چندین بخش است که عبارتند از :

     استفاده از ترکیب رنگی مناسب با توجه به برندبوک

     بهره گیری گیری از طرح های گرافیکی یکپارچه با رعایت سایه ها و بُعد سازی در طراحی سایت

     استفاده مناسب از افکت ها و انیمیشن های CSS

  • کمترین میزان کد ممکن در FrontEnd و Backend

    همانطور که می دانیم بدیهی است که یک عملیات را میتواند به چندین حالت مختلف نوشت، بهترین خط کدی که کل مسیر را به خوبی طی کند و کمترین میزان کد را در زمان بارگذاری و یا طی کردن فرایند الگوریتم اجرایی در خود داشته باشد، گزینه مطلوب به شمار می آید. این موضوع هم در بکند و هم در فرانت مورد اهمیت می باشد و خیلی نیز قابل حس نیست . اما مجموعه این خدمات باعث میشود حس بهتری به کاربر داده شود و در نهایت علاقه مند بازگشت به پلتفرم شما باشد.

  • کمترین درخواست سمت سرور

    این مورد علاوه بر بخش قبلی مطرح میشود که جدا از اینکه کمترین کد را در طی طراحی داشته باشیم . کمترین درخواست نیز سمت سرور ارسال گردد. در حال حاضر استاندارد ریکوئست سمت سرور 89 می باشد و مطمئنن در آینده این عدد کاهش پیدا خواهد کرد. ریکوئست تعداد دفعات است و اینکه شما در یک مرتبه چه تعداد خط کد از سرور دریافت کنید در درجه دوم اهمیت قرارداد. بسیار خوب است در زمان طراحی اطلاعات مورد نیاز را به جای اینکه هر بار از سرور درخواست کنیم در دفعات مشخص و پیش بینی شده از سرور دریافت کنیم .

  •  ارائه یک تجربه عالی نهایی برای کاربر

    همانطور که اشاره کردیم همه موارد فوق به گونه ای باعث حس خوب و یک تجربه خوب است . خود را به جای کاربر قراردهید . بخش های مختلف وب را بررسی کنید و سعی در اصلاح آن داشته باشید. همچنین میتوانید از افرادی که پیش فرض ذهنی ندارند دعوت کنید از وب سایت دیدن کنند و شما عملیات های آن ها را بی هیچ کمکی نظاره گرد باشید و وب سایت خود را  به بهترین نتیجه در از جنبه ux برسانید .

قوانین فوق در جهت داشتن یک وب سایت جذاب موثر است، اما اینکه سایت جذاب فارسی نیز مانند دیگر سایت های جذاب است یا خیر؟

وب سایت های طراحی شده توسط دنیای غرب در چندین سال گذشته بسیار ساده، بدون زرق و برق و پر از محتوی بوده است. گوگل شرکتی است که در چند سال گذشته سعی در تغییر این سلیقه برای عموم مردم و رساندن وب سایت ها به سطح ترکیبی از محتوی و زیبایی های گرافیکی است. بهره گیری از طراحی سایت One-page، Parallax به جای طراحی وب، منو محور و تو در تو از جمله این موارد می باشد.
در رابطه با سایت های فارسی زبان ها در سال های گذشته میتواند گفت اصولا ایرانیان طراحی سایت جذاب فارسی را  مشابه یک تابلو ، پوستر و یک اثر هنری نگاه میکرده اند و به همین علت بیشتر طراحی های انجام شده به عنوان سایت جذاب فارسی فاقد بعد، افکت های حرکتی و طراحی های  2.5 بعدی بوده است. ایرانیان از ابتدا سایت های محتوی محور را خیلی نمی پسندیدند و بیشتر در تلاش بودند تا این تابلو اثر تلفیقی از هنر، ترکیب رنگی و تصاویر به صورت زیبا باشد. قوانین گوگل روی سلیقه ایرانیان نیز تاثیر گذاشته و سایت های بلند با ترکیب فراوانی از افکت و سایه دیده می شود.


رابطه طراحی سایت حرفه ای و نرخ تعامل آن


جواب این سوال می تواند ساده باشد. گوگل با قانون 3 ثانیه خود، طراحان را وادار نمود تا طراحی های صفحه اول خود را بلند تر و سرعت لود وب سایت را کمتر کنند. از نظر گوگل اگر فردی حداقل 3 ثانیه در وب سایت شما بماند یعنی شما حداقل محبوبیت لازم را برای کاربر دارید و از نظر گوگل این مورد حائز اهمیت می باشد. همانطور که میدانیم گوگل دانسته ها و قوانین خود را از روی آمار و اطلاعاتی در که در دیتابیس های خود دارد ارائه می نماید. این نکته که کاربران حتی 3 ثانیه روی وب سایت ها نمی ماند نکته بسیار قابل تامل و پیچیده ای است. پس طراحان با طراحی صفحات بلند و ارائه اطلاعات کسب و کار، خدمات، محصولات، تصاویر و ... سعی در نگه داشتن و جلب نظر کاربر در بیشترین زمان ممکن هستند .

توضیحات بیشتر از بخش های فوق را میتوانید در محتوی طراحی پورتال نیز مشاهده کنید.


طراحی وب سایت گرافیکی جذاب

 

در پروژه های شرکت ها و برندهای ایرانی خیلی متداول نیست و این موضوع به دلایل مختلفی صورت میگیرد که در این محتوی قصد داریم وب سایت های متفاوت و ویژه ای که تا به امروز طراحی شده است را به نمایش بگذاریم. سایت های گرافیکی علاوه بر المان هایی که در بالا گفتیم، موارد زیر را نیز دارا می باشند .

•    هنجار شکنی و ارائه طرح های جدید
•    طرح ها و بهره گیری از تصاویر و آیکون جدید
•    افکت های جذاب و زیبا
•    بهره گیری از سیستم پارالاکس
•    پیروی از برند بوک ( کتابچه برند، هویت بصری )

 

طراحی-وب-سایت-جذاب.jpg

496
تگ ها : #وب

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید