Your browser does not support JavaScript!
ashidstudio
بهترین وبسایت های طراحی شده با React 4 Aazar

امروزه طراحی سایت با React بسیار مورد توجه است هر چند تکنولوژی های بسیاری وجود دارند که می توانند سایت های مختلفی را طراحی کنند ولی هر کدام از آنها ویژگی های گوناگونی دارند که باعث خاص شدن آنها می شوند ما نمی توانیم تکنولوژی خاصی را برای شما توصیه کنیم زیرا تنها توسعه دهنده وب، می تواند به منظور طراحی و ایجاد بهترین سایت، یک تکنولوژی مانند ری اکت را بر دیگر ابزارهای توسعه دهنده اپلیکیشن وب ترجیح دهد.

اجازه بدهید قبل از آشنای با چند سایت که توسط فناوری رای اکت ایجاد شده است تعریف مختصری از فناوری React داشته باشیم و همچنین در این مقاله بر روی موضوع « طراحی سایت با React چگونه انجام می گیرد؟ » تمرکز خواهیم کرد.

 

React چیست ؟


ری اکت یک نوع نرم افزار front-end به شما می آید به دلیل زیاد بودن تعداد نرم افزارهای front-end مسئله انتخاب کردن آنها نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا هر کدام از آنها به منظور ایجاد یک سایت یا پروژه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند ولی باید گفت همه آنها خدمات طراحی سایت از نوع front-end را به شما ارائه می دهند ولی توجه به جزئیات نیز در برخی از زمینه ها بسیار حیاتی می باشد.

ری اکت یک نوع چارچوب است که توسعه دهنده وب اپلیکیشن، چارچوب مورد نظر را مطابق با پروژه مشخص می کند استفاده از ری اکت در ساخت پروژه هایی که داده های آن هر چند ثانیه تغییر می کنند بسیار مفید است فرض کنید شما در حال پیگیری نتیجه یک مسابقه هستید قطعا این امکان وجود دارد که هر چند ثانیه نتیجه بازی تغییر کند در این شرایط نرم افزار ری اکت می تواند کمک بزرگی برای توسعه دهندگان وب بکند زیرا هر مقدار استفاده از وب اپلیکیشن ها راحت و ساده باشد در بین کاربران محبوبیت زیادی کسب خواهد کرد.

در چارچوب ری اکت فایل های جاوا اسکریپت و HTML هماهنگی خاصی را برقرار می کنند و همین موضوع یکی از امتیازهای بزرگ این نرم افزار در زمینه طراحی سایت با React به شمار می آید. هماهنگی بین فایل های html و جاوا اسکریپت این امکان را به مرورگر وب می دهد که تغییرات داده ها را به سرعت به نمایش بگذارد.

بیشتر سایت هایی که با نرم افزار React ساخته شده اند اطلاعات آنها دائما در حال تغییر و بروز شدن می باشند زیرا کاربران به این نوع از سایت ها نیاز دارند زیرا در همان لحظه می خواهند به منظور مدیریت بهتر کارها، تصمیم گیری بکنند. توسعه دهنده با نرم افزار ری اکت می تواند اطلاعات گوناگون را به یک روش نشان دهد که علاوه بر آن قابلیت استفاده مجدد نیز داشته باشند این مسئله به این معنی است که وب سایت یا پروژه ایجاد شده توسط چارچوب ری اکت، مدام در حال بروز رسانی داده های خود می باشد مانند یک سایت ورزشی یا تجاری.

React.jpg

 

طراحی سایت با React


در طراحی سایت با React از یک نوع متد درختی استفاده می شود که در زمان بروزرسانی، به جای تغییرات کلی، مقدار کمی از داده ها تغییر می کنند از این روی بروز رسانی اطلاعات به سرعت انجام می گیرد.

در این قسمت به منظور شناخت بیشتر، 7 عدد از بهترین سایت هایی که با نرم افزار React طراحی شده اند را در ادامه برای شما نشان خواهیم داد و به جزئیات مختصر آنها خواهیم پرداخت.


1. سایت فیسبوک ( Facebook )


سایت فیسبوک یکی از پر مخاطب ترین سایت اجتماعی می باشد که در بین کاربران دنیا بسیار محبوب است در این سایت هر نوع تبلیغات تجاری و خدمات آموزشی صورت می گیرد و مختص به یک شغل خاص نمی باشد.
سایت فیسبوک این امکان را به شما می دهد که تصاویر و ویدیوهای خودتان را آپلود کنید تا کاربران دیگر از سراسر دنیا آنها را مشاهده کنند در این سایت به دلیل نوع طراحی خاصی که بر روی آن پیاده سازی شده، اطلاعات دائما در حال بروز رسانی هستند.

فیسبوک یک نوع سایت تبلیغاتی است ولی همانطور که ذکر شد در این سایت هر نوع خدماتی ( فروشگاهی، آموزشی، خبری، تجاری، شغل یابی و ... ) برای کاربران عرضه می شود و به همین دلیل نرم افزار React در طراحی آن نقش مهمی را ایفا می کند. نرم افزاری ری اکت بیش از هر نرم افزار طراحی دیگر برای شرکت فیسبوک کارایی داشته است تا جایی که این شرکت فریم ورک React js را بهبود بخشید و همچنین آن را توسعه داد تا خدمات سریع و با کیفیت را برای کاربران و توسعه دهندگان عرضه کند.


2. سایت Netflix


سایت Netflix به دلیل پخش فیلم و سریال های آنلاین بسیار محبوب است ممکن است این سایت به دلیل نوع درگاه پرداختی که دارد در کشور ایران طرفداران زیادی نداشته باشد ولی در کشورهای دیگر دارای کاربران بسیار زیادی است این سایت به دلیل عرضه کردن فیلم و سریال های با کیفیت، اصل و بروز در بین مخاطبین خود از اعتبار بالایی برخوردار است. آوازه این سایت تا جایی است که پخش شدن یک سریال یا فیلم در این سایت، برای بازیگران و عوامل تهیه کننده فیلم و سریال مورد نظر، یک نوع امتیاز محسوب می شود.
Netflix طراحی و کاربری خاصی دارد به همین دلیل لازم است اطلاعات آن هر چند دقیقه بروز شوند یا تغییر کنند و قطعا اگر این بروز رسانی ها توسط دست انجام می شد این سایت محبوبیت خود را از دست می داد زیرا برای کاربران رفرش کردن صفحه وب، کار حوصله سر بری است. گفتنی است که این سایت در طراحی خود از نرم افزارهای دیگری مانند Redux، jQuery و Modernizer استفاده میکند که بهره وری آن را چند برابر افزایش داده است.
 

3. سایت PayPal


به احتمال زیاد همه شما هنگام خرید آنلاین با اسم PayPal آشنا شده اید. این شرکت غول پیکر هر نوع خدمات پرداختی آنلاین را انجام میدهد و بیشتر شرکت های تجاری بزرگ از آن استفاده می کنند این شرکت وب سایت خود را به وسیله نرم افزار React طراحی کرده است که داده های آن هر لحظه در حال بروز شدن می باشند. یکی از ویژگی های بروز شدن داده ها این مسئله است که امنیت وب سایت مورد نظر به شدت افزایش می یابد.


4. سایت Cloudflare


همه توسعه دهندگان وب و استریمرها با اسم این شرکت آشنایی کافی دارند. این شرکت به دلیل راحتی کاربران به وسیله نرم افزار ری اکت، وب سایتی را طراحی کرده است که می تواند تمام خدمات امنیتی را به کاربران عرضه کند.


5. سایت Drobox


این شرکت، حافظه ابری یا مجازی را برای کاربران خود ارائه می دهد به این صورت که اگر در کامپیوتر خود حافظه کمتری دارید این امکان را دارید که تمام عکس و فیلم های خود را به حافظه ابری Dropbox ارسال کنید تا هر زمان که به آنها احتیاج پیدا کردید آنها را مجددا دانلود کنید.


6. سایت BBC


سایت bbc یک وب سایت خبری است که بیشتر زبان های زنده دنیا را پشتیبانی می کند این سایت به دلیل در اختیار داشتن کارمندان بسیار زیاد از سراسر دنیا تمام اخبارهای روز جهان را تحلیل و نشر می کند و به خاطر زیاد بودن اخبار، داده ها مدام در حال تغییر کردن هستند و به همین علت این شرکت، سایت خود را به وسیله نرم افزار ری اکت طراحی کرده است.


7. سایت Airbnb


به وسیله سایت Airbnb می توانید از هر جای دنیا، محلی را به منظور اقامت اجاره کنید.
 

طراحی سایت ریسپانسیو با ری اکت


طراحی سایت با React بسیار دلنشین و ساده است به طوری که تمام کدهای نوشته شده به صورت کاربردی خواهد بود. ریسپانسیو بودن، یکی از ویژگی های مهم این چارچوب است که توسعه دهنده وب اپلیکیشن به راحتی می تواند صفحه وب سایت مرورگر را با تمامی پلتفرم ها تطبیق دهد.
در این نوع از چارچوب، html و CSS با React ارتباط بهبود یافته ای نسبت به دیگر فریم ورک ها برقرار می کنند در این شرایط، توسعه دهنده وب به سادگی این توانایی را دارد که یک وب سایت ریسپانسیو شده را طراحی و ایجاد کند.

احتمالا تجربه ورود به یک سایت با چند پلتفرم مختلف را داشته اید در برخی از اوقات سایت های مورد نظر ریسپانسیو نیستند به طور مثال اگر با کامپیوتر وارد سایت شوید تمام صفحات وب مرورگر مطابق صفحه نمایش کامپیوتر شما می باشد ولی سایت مذکور ممکن است در پلتفرم های دیگر مانند گوشی و تبلت به خوبی نشان داده نشود و این مسئله باعث سردرگمی کاربر خواهد شد که در نتیجه کاربر سریعا وب سایت مورد نظر را ترک خواهد کرد و در انتها امتیاز سئو سایت به شدت پایین خواهد آمد و اعتبار خود را در نزد کاربران از دست خواهد داد.

سایت هایی که با ری اکت طراحی شده اند را می توان به وسیله فریم ورک Material-UI ریسپانسیو کرد.


مزایای ری اکت


نرم افزار ری اکت به دلیل هماهنگی بالا با دیگر تکنولوژی های مجازی از امکانات بسیار زیادی برخوردار است. ری اکت دارای زیبای بصری است که عملیات طراحی را به هیچ عنوان خسته کننده نمی کند در ادامه با برخی از مزایای فریم ورک ری اکت آشنا خواهید شد.


 یادگیری بسیار راحت
یکی از مزیت های برجسته ری اکت، یادگیری راحت آن می باشد طراحی سایت با React به اندازه یادگیری آن بسیار آسان و دلنشین می باشد. این نرم افزار برای توسعه دهندگان تازه وارد بسیار مفید است و همچنین برای افرادی که با جاوا اسکریپت آشنایی قبلی دارند نیز می تواند یکی از چارچوب های بسیار کاربردی در زمینه طراحی سایت باشد.
 

 استفاده از مولفه های یکسان در شرایط متفاوت
طراحی سایت با React نسبت به دیگر چارچوب ها از سرعت بالایی برخوردار می باشد زیرا نرم افزار ری اکت این امکان را به شما می دهد که از مولفه های یکسان برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

 امکان ایجاد لایه انتزاعی هنگام طراحی سایت با React
ایجاد یک لایه انتزاعی در زمان طراحی سایت نیز یکی از مزایای نرم افزار ری اکت می باشد. لایه انتزاعی مخصوص توسعه دهنده وب است از این روی این لایه برای توسعه دهنده وب از اهمیت بالای برخوردار است. توسعه دهنده وب به وسیله این لایه می تواند معماری وب سایت خود را به هر صورت که تمایل دارد طراحی کند زیرا کاربر نهایی نمی تواند به ورودی های پیچیده دسترسی داشته باشد و به عبارتی طراحی های توسعه دهنده وب، منحصر به فرد باقی می مانند.


 سازگاری و هماهنگی بسیار بالا
چارچوب ری اکت نسبت به دیگر چارچوب های دیگر از سازگاری بالایی برخوردار است. توسعه دهنده وب به وسیله این نرم افزار، این امکان را دارد که سایت خود را به هر صورتی که می خواهد طراحی و تنظیم کند زیرا ری اکت تمام ویژگی های یک فریم ورک کامل را در اختیار دارد و در تمامی شرایط با پروژه مورد نظر هماهنگ و سازگار می باشد و به همین علت سرعت کارایی در این نرم افزار بسیار بالا می باشد.


 حفظ کدهای ایجاد شده
توسعه دهندگان و طراحان، هنگام عملیات طراحی زحمت فراوانی را می کشند تا یک قطعه کد را ایجاد کنند فرض کنید به هر دلیلی اگر چارچوب مورد نظر، قطعه های کد را حفظ نکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یکی از ویژگی های مهم چارچوب ری اکت، محافظت از قطعات کد ایجاد شده می باشد از این روی توسعه دهنده هر زمان که بخواهد می تواند طراحی خود را از نقطه قبلی ادامه دهد.


 برخورداری از امکانات زیاد
امکانات و ابزارهای فریم ورک ری اکت بسیار زیاد است این ویژگی نیز می تواند یکی از مزایای نرم افزار ری اکت محسوب شود زیرا در شرایط متفاوت می توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید تا طراحی سایت به سرعت انجام گیرد.
 
 طراحی زیبا و ساده
ری اکت یکی از زیباترین فریم ورک هایی است که کار با آن را تجربه خواهید کرد ابزارها و گزینه ها در این چارچوب به زیبایی تمام طراحی و طبقه بندی شده اند و توجه هر توسعه دهنده ای را به خود جلب خواهد کرد به طوری که کار کردن با آن به هیچ عنوان خسته کننده نخواهد بود. باید بدانید که طبقه بندی منظم ابزارها، سرعت کارایی را چند برابر افزایش خواهد داد.


  پویا بود چارچوب ری اکت
یکی از مزایای دیگری که می توان به آن اشاره کرد پویا بودن نرم افزاری ری اکت می باشد و برای سایت هایی که از انیمیشن های فراوانی استفاده می کنند بسیار کاربردی و مفید به شمار می آید.


  اعتبار
همه نرم افزارهای طراحی از اعتبار به خصوصی برخوردار هستند قطعا شرکتی که می خواهد از جدیدترین متدها بهره مند شود از نرم افزارها و تکنولوژی های مدرن به منظور طراحی و ایجاد وب سایت استفاده می کند زیرا چارچوب های جدید مانند ری اکت بیشتر خطاهای خود را برطرف کرده اند و مشکل جدی را در هنگام طراحی سایت ایجاد نمی کنند.

2184
تگ ها : #وب

لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید